DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 19 februari 2018

Gezwicht en inhaalslag!

Net alsof ik niets meer te doen had,
ben
ik gezwicht voor de
"Winterse Hexjes"!

© Sylvia`s Quilts

Ik heb me aangemeld voor de mysterie bij
http://blog.anneliefs.nl/
met elke week een opdracht.

Ik zag ze al hier en daar op de blogs langskomen.
Ik vond/dacht altijd,
English Paper methode niks voor mij.
Ik had het wel eens geprobeerd,
maar
vond het niet mooi, zag teveel van de steekjes.

Maar nu, na wat tutorials bekeken te hebben,
weet ik
wat ik fout deed.
© Sylvia`s Quilts.

Je moet namelijk maar een paar fijne draadjes opnemen,
echt op de bovenkant,
terwijl ik toen de naald dieper weg stak!

En nu ben ik heel de vorige week bezig geweest met een inhaalslag.
De andere dames waren al bij week 6,
dus
dat werd even hard werken.

Nu heb ik tot zaterdag a.s. de tijd om week 5 af te maken.

De blauwe rand er omheen zetten.
© Sylvia`s Quilts

Voor de rest week 6 en 7 heb ik al klaar. 
En ik vind het leuk!!!

Je ziet dus een aansporing via het net met mooie foto`s van
de andere dames die meedoen
kan zomaar aanslaan!
Ik snijd banen van 5,5 cm breed,
vouw dan een paar keer de baan op de juiste breedte
en strijk het stevig op elkaar.
Dan met het malletje plus naden uitknippen.
Gaat lekker snel zo.

DH vindt het nogal een gepruts, wel met een mooi resultaat
 en vroeg hoe lang ik daar mee
doorga?!
Lang....!?
Alleen toen ik las dat de quilt 150x200 cm zou worden,
dacht ik:
"Oei, dat is wel erg groot!"
Vooral omdat ik er geen bestemming voor heb,
maar
we zien wel hoe het uitpakt.

Alleen heeft de afgelopen week de AWS stilgelegen!
ik heb 2 randen helemaal klaar
en
incl. de bies tegen genaaid.

Ik ga nog even verder met de "Hexen",
want ik wil zaterdag a.s. helemaal bij zijn.

Groetjes Sylvia.


7 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je ook aan het hexen bent geslagen. Ziet er al mooi uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha, Sylvia! Ook gezwicht. Ik heb t/m 5 in elkaar. 6 en 7 geregen. Die ga ik op de Bee woensdagochtend naaien. Dan zal ik 's avonds jou een foto sturen. Leuke kleuren heb je. Die van mij zijn totaal anders. Puur uit voorraadwaardering, uit een serie die ik van de zomer over heb genomen van een dame die met quilten ging stoppen. Groetjes, 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk dat je ook meedoet! mooie versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh oh, je bent be-hext ;-)
    Maar het ziet er mooi uit en wat handig hé, alles vinden hoe je het moet doen op You Tube
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!
    Ik ben ook nog met de inhaalslag bezig ;0)
    Waar las je dat de quilt 150 bij 200 wordt?
    In de mails had ik dat niet gelezen ...
    Mijn malletje zijn wel stuk kleiner als een inch breed

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt mij wel leuk om mee aan de slag te gaan maar kan mij nog steeds bedwingen. De afmeting is niet klein en het maken is wel leuk maar het doorpitten zal een hele klus worden.
    Wens je heel veel succes want het ziet er wel mooi uit.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blijft een mooi iets die hexen, zeker tot het er tot nu uitziet. Maar heb al een quilt van hesjes, dus effe niet..............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...