DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

donderdag 16 november 2017

Derde donderdag in november!

Hier in Nederland gewoon een normale donderdag.
Maar in Frankrijk is het DE dag van de
Beaujolais Primeur.
©Sylvia`s Quilts
Toen we nog in Frankrijk woonden gingen we ook altijd op die dag
naar de super/hypermarchée om een paar flessen te halen.
Er heerste dan altijd een gezellige sfeer, 
proeven, praten ....
of het betreffende jaar nou beter of slechter was dan het jaar er voor??
Dozen en dozen vol wijn met de Primeur en Villages.

Eerlijk gezegd deed ik het meer voor de leuke etiketten,
want
ik drink bijna geen alcohol i.v.m. mijn medicijnen.
Maar de Beaujolais drinkt lekker weg!

*********

Voor mij ook een primeur,
ik maak een crumb quilt!!

En dat komt zo.
Ik heb een kwart inch voetje besteld (ik had er al 1)
maar deze heeft aan de rand een geleider.
Ideaal!
©Sylvia`s Quilts

Toen wilde ik zo graag gebruik maken van mijn nieuwe aankoop
 en na wat
surfen en nadenken kwam ik op het idee om een crumb quilt te maken.

Het lijkt op crazy, maar toch zet je het iets anders in elkaar.

Heerlijk om er een ouderwetse puinhoop van te maken op mijn werktafel
© Sylvia`s Quilts.

Mijn werkvlak werd steeds kleiner en op het laatst had ik 2 brillen en 3 potloden in gebruik!

Wel had ik eerst mijn scraps een beetje uitgezocht en gestreken.
En dan maar voetje breed aan de slag.
©Sylvia`s Quilts

Het leuke is je hoeft niets af te meten of te spelden!
Alleen in mijn geval zorgen dat ik een blok van 13x13cm kan snijden.
Dat blok snijd ik diagonaal door
en zet ik de driehoeken aan een ander blok, wat als middenstuk fungeert.

© Sylvia`s Quilts.

Het blok in het midden kwam ik weer tegen toen ik in al mijn dozen
zat te rommelen.
Ik heb er een stuk of negen kant en klaar,
 maar nog genoeg van dezelfde stof om er meer te maken.

En zo rommelen we maar lekker verder!

Groetjes Sylvia.


I








8 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heel leuk uit en geen gepuzzel met mallen.
    Veel plezier met het maken van deze quilt.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Truus voor de verandering eens wat anders.Ik ben benieuwd hoe het er uit zal gaan zien?!
      Groetjes Sylvia

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Lekker uit de losse hand werken en zelf ook verrast zijn over het resultaat!
      Groetjes Sylvia

      Verwijderen
  3. Erg leuk blok. En zal lekker opschieten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad weer eens wat anders, voor de verandering geen mallen en spelden.

      Verwijderen
  4. Dat wordt ook een surprise quilt voor jezelf. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk werkje, lekker voor de vuist weg lapjes naaien. Het wordt erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...