DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zaterdag 14 oktober 2017

Nog een keer Frankrijk!

Tijdens onze vakantie in Frankrijk,
vergeten we uiteraard niet naar
een "lapjeswinkel" te gaan.
©Sylvia`s Quilts
Dit keer een bescheiden buit,
want
waar moet ik alles in de volle kasten opbergen!

Uiteraard slaan we de markt in Sedan niet over, waar een
brocante afdeling is,

© Sylvia`s Quilts
de
rest zoals op iedere markt
en héél veel verse etenswaar in de hallen.

Daarna nemen we een espresso in ons
"stamcafé/brasserie",
waar
het heerlijk ontspannen is en je het 
wel en wee,
gaan en komen,
 van mensen kunt bekijken.

Dit keer hebben we de citadel van Montmédy bezocht.
Hoog gelegen boven de plaats met immens hoge vestingsmuren.

©Sylvia`s Quilts

Je rijdt via ophaalbruggen, tunnels door de vesting naar binnen
en
dan kom je hier uit.
©Sylvia`s Quilts

Er gaat ook weer een hele geschiedenis schuil achter ieder gebouw.

Je zou zeggen, dit is goed gelukt,
gezien de naam "La Bombarde", (bombardement)

Nu wonen er nog plm. 100 mensen op de citadel.

Je kunt tegen betaling op de vesting lopen en
er is een klein museum.

© Sylvia`s Quilts
De kerk op de citadel.

©Sylvia`s Quilts
Prachtig van binnen.
© Sylvia`s Quilts.
Mooi uitzicht vanaf de citadel.

***
Verder hebben we weer naar hartenlust geshopt in onze favoriete winkels.
Luilekkerland op de food afdelingen,
welk kaasje/wijntje/gebakje
zullen we nemen!!

Nog een paar aparte schoenen van een Spaanse couturier op
de kop getikt 
in onze partijen winkel,
voor een fractie van de echte prijs.
© Sylvia`s Quilts.
Dat moet je hebben!

Daar vond ik ook dit leuke tasje met rits.

©Sylvia`s Quilts
Het opschrift trok me nogal aan, vertaling:

"Perfect met leuke imperfecties!"

Dat vind ik nogal een geruststellende gedachte als ik met quilten bezig ben.
En daar kan ik mooi mijn quiltspulletjes in meenemen.
***

Nu maar weer eens verder met de laatste loodjes van de
AWS.
(ook niet helemaal perfect!)

Fijn weekend verder,
'
groetjes Sylvia.



2 opmerkingen:

  1. Vind het mooie foto's van een stukje Frankrijk! Mooie schoenen!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Frankrijk is ook zo divers. En inderdaad een leuke quote op het blauwe tasje. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...