DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

dinsdag 13 september 2016

Golfbeweging.

En dan heb ik het niet alleen over 
een
hittegolf die we achter de rug hebben
en 
wie weet van de week nog een keer kunnen meemaken!
Dat hoeft voor mij nou ook weer niet, maar ja!

Ik realiseerde me ineens dat er in het patchen 
ook
een golfbeweging zit.
Eigenlijk van  "samplers",
 waar bijna iedereen mee begint
naar de huidige "trend" 
van


véél applicatiewerk,
broderie persé. 
Maar daar tussenin van alles en nog wat
en
toch weer (in 2008) de ouwe trouwe "sampler" blokken,
die ik overal vandaan haalde en
tot dit geheel maakte.



Maar wie zie je tegenwoordig nog
een Bargello quilt maken?
Ik heb er wel één gemaakt in 2006?

En leuk dat het is om te doen....
Maar je moet er wel je hoofd en een hele administratie van bij houden!

Bij deze quilt (2003), die ik
"Beyond the stars" noemde,
vond ik het al heel gedurfd
om
2 dezelfde blokken

 naast elkaar te zetten.
De achterliggende gedachte was
 om de quilt een beetje
modernere uitstraling te geven.



Hij is nog in gebruik bij de oudste DD.

Naar mate de tijd vorderde vond ik het
leuk om zo af en toe
zelf een ontwerp van diverse blokken samen te stellen.

O.a. deze twee

De One Block wonder blokken
vond ik ook een uitdaging om te doen


Ik zou er zo weer aan willen beginnen.

Ach ja, zo hebben we allemaal onze nostalgische trip
door het oneindige "Quiltland"

Nu maar weer even terug naar het heden,
waar
nog genoeg steekjes wachten!
Gelukkig wel...........

Groetjes Sylvia.

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quilts heb je al gemaakt. Ja, een bargelo heb ik ook eens gemaakt, moet alleen nog doorgepit worden. Misschien deze winter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laatst zag ik op een blog prachtige Bargelloquilts maar heb er zelf nog nooit een gemaakt.
    Mooie quilts heb je gemaakt en had je een tentoonstelling van jouw quilts?
    Nog 1 warme dag en dan weer normale temperaturen gelukkig.
    Veel quilt plezier
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen ik nog in Frankrijk woonde, exposeerden we om de twee jaar met onze club! Was altijd erg leuk om aan mee te werken. Ja vandaag nog even puffen😟
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen ik nog in Frankrijk woonde, exposeerden we om de twee jaar met onze club! Was altijd erg leuk om aan mee te werken. Ja vandaag nog even puffen😟
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, prachtig, prachtig!!
    Nog even puffen,...
    en dan heerlijk,..

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...