DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zondag 21 augustus 2016

Zeer aan je ogen of gewoon kleurig?!

Ik hoop toch dat het gewoon kleurig is?!
Maar ik moet er wel een beetje aan wennen.

Ooit de Jelly-roll gekocht en
toen,
 had ik zeker behoefte aan een beetje
kleur en fleurigheid!


Maar al met al vind ik dat het toch wel kan in
dit
Whirligig blok.
De stofjes voor de hexgons in het midden
zoek ik er bij uit mijn voorraad.

En dit vind ik ook nogal kleurig


onze maaltijd van gisteren:

Kook de aardappelen en wortels 5 minuten voor.
Laat ze afkoelen.
Snijd een gele courgette en paprika en ui in stukken.
Hussel alles (met de handen) lekker om in een schaal/pan 
met 
olijfolie en Italiaanse kruiden
of alleen tijm.

Verdeel vervolgens alles over een met bakpapier beklede plaat.
Verwarm de heteluchtoven voor op 225 graden
en 
schuif de bakplaat in
 de oven gedurende plm. 30 minuten.
Even in de gaten houden afhankelijk van je oven of de ene kant
niet sneller bruint dan de andere.
Dan de bakplaat halverwege de tijd even omdraaien.



Wij hadden er stukjes gebakken kipfilet, 
licht gepaneerd met volkoren beschuit,
peper en zout bij.
Daaroverheen volle yoghurt
met
verse bieslook en peterselie.
Daar smullen wij van!

Het regent hier nu behoorlijk,
dus
tijd om nog wat steekjes te zetten!

Fijne zondag,

groetjes Sylvia.



2 opmerkingen:

  1. Oh, dat is een lekker recept, even in Word omzetten en bewaren, lekker makkelijk voor ons, als we weer eens met 2 personen zijn. Zoonlief eet heel veel, liever grote pan met stamp of zo ;-)
    Ben gek op het patroon van whirlig (of zoiets) Vind het lekker kleurig!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmm klinkt lekker!
    je quilt wordt lekker vrolijk! mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...