DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

woensdag 1 oktober 2014

Tekenen, uitproberen en afkeuren.

Tja, ik was nog helemaal in de ban van het
Nosegay blok.
Ik heb dus gespiekt op het net en het blok
getekend om hem vervolgens
met vierkanten en driehoeken
te kunnen maken.
Zonder Y-naden!

Na veel denkwerk, want het blok moet 20 x 20 cm worden, heb ik een stukje proefgedraaid.
Zie rechtsboven.

Máár ondanks dat ik zo nauwkeurig mogelijk te werk ging,
vond ik de afwijkingen in mm te tricky om
zo een heel blok in elkaar te zetten!
Één mm aan de ene kant en één aan de andere kant, dat maal 4;
reken maar uit!
Plus dat ik het blok in zijn originele vorm toch mooier vind.


Hier even een terugblik op deze quilt uit 2007.
Deze werd gemaakt op onze patchclub in Frankrijk en werd door
12 verschillende dames gemaakt en in elkaar gezet.

Iedereen maakte een blok van 4 nosegay`s als boeket bij elkaar.
Mijn blok zit er ook in, ik weet alleen niet meer waar!

In het echt zijn de kleuren veel mooier.
Ik vind het nog 
steeds één van de mooiste quilts die we als collectief toen gemaakt hebben.

Maar goed mijn Nosegay project volgens de "snelle manier"
wordt ter zijde geschoven.
Ik vraag me af of ik wel in de wieg gelegd ben om te snijden en voetjesbreed te naaien!
Als je dat in de tutorials bekijkt, denk je toch: 
"fluitje van een cent, dat doe ik even.............!!

Ik waag nog één poging met een ander blok,
samengesteld uit driehoeken.
Komt de volgende keer.

Vandaag is er weer een nieuw hoofdstuk op:


het vervolg op het aanschaffen van een zeis!

Fijne dag verder en hopelijk hebben jullie even een 
momentje om op "Daarginds..." te lezen.

Om in stijl te blijven!
à bientôt.

groetjes Sylvia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...