DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

woensdag 8 oktober 2014

Ik ben er uit........

dit is mijn naaimachine project geworden.

Twee vierkanten, ik heb ze van 5 inch genomen met de goede kanten
op elkaar rondom "dicht" naaien.
Van tevoren heb ik ze heel precies gesneden en op elkaar gestreken,
dan plakken ze goed aan elkaar.



Vervolgens twee maal diagonaal doorgesneden.


Toen de verkregen vierkanten volgens dit schema in elkaar genaaid.
De twee blokken zitten in het midden nog aan elkaar gespeld!

Het is niet de bedoeling dat ik volgende week een hele top klaar heb!
Alsjeblieft niet zeg, dan moet ik die ook op de stapel van "nog door te quilten" 
leggen!
Gewoon, als ik zin heb een uurtje achter de machine zitten en 
je hebt gelijk resultaat.

En dit alles heb ik helemaal nageaapt van Jenny Doan
van Missouriquiltco.


Ze legt alles in haar vele tutorials
zo duidelijk uit, met oneindig veel mogelijkheden.
Ik heb de App daarvan ook
op mijn telefoon zitten, 
is reuze handig als je b.v. niet kunt slapen,
dan weet je zeker dat het slapen daarna helemaal niet meer lukt!

Ik ga nu ook maar eens mijn bed
opzoeken, wie weet slaap ik straks als een roos.

Groetjes Sylvia.



5 opmerkingen:

  1. Haha ik moest lachen om je slaapgedrag. Inderdaad als je zoiets bekijkt slaap je echt niet meer. Ik ken het fenomeen ook.
    Leuke manier om zo je blokken te maken in eenverlorenuurtje....enne ga niet te hard. Voordat je het weet heb je nog meer om te quilten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er goed uit en wat snel doe je dit. Ik ga ook eens kijken wie weet leer ik er ook nog iets van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. piep, oh wat leuk....maar de app...ik ben al zo een goede slaper....:( maar ga hem toch even opzoeken....bedankt en knufjje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jemig dat is handig! Ik heb jaren geleden alle driehoekjes stuk voor stuk uit zitten knippen, wist nog niet van snijden! Maar dit is echt een gave methode en lekker snel! Ben heel benieuwd hoe je verder gaat! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. YES!! Vreselijk MOOI!!!
    Moet ook maar eens proberen wat met de machine te gaan doen,...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...