DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zondag 10 augustus 2014

Less is more.

Máár dat is niet het geval als je met de 
AWS van Di Ford bezig bent.

Als je aan deze quilt begint, weet je dat!
Mooie blokken; helemaal vol gemaakt
met applicaties en broderie persé!

Toch heb ik, nu ik er mee bezig ben soms de neiging
om inderdaad "iets" weg te laten!


Zoals hier bij blok nummer 20.

De bladeren die eigenlijk op de hoeken moeten komen,
vind ik zo afleiden van het mooie
asymmetrische middenstuk.

Ik vind het heerlijk om aan deze quilt te werken
en
de broderie persé werkt echt verslavend!

En toch heb ik besloten om de quilt kleiner te maken!
210.5 cm  x 210.5 cm vind ik echt te groot.
Ik heb er geen speciale bestemming voor.

Dus LESS IS MORE (in mijn geval),
en 
hij wordt 164 cm x 164 cm.
Vind ik een mooie maat.

Bloknummer 9
is ook bijna klaar 
op de 4 blaadjes appliceren na.
Moeten er eigenlijk 8 zijn!

Bloknummer 15 is klaar.
Ik werk niet meer op volgorde, pak de blokken eruit,
die ik in mijn samenstelling het mooist vind staan.

Van tijd tot tijd blader ik mijn oude Amerikaanse Quilttijdschriften weer eens door.
En wat kom ik tegen in een blad van 2005?

Let op de blokken in de buitenste rand.

Kim Mclean was er dus toen ook al voor gevallen!
Leuk hè die blokken in een heel andere uitstraling?

Tja, het zijn tenslotte "historische" blokken.
Google (op o.a. afbeeldingen) maar eens op de namen die Di Ford noemt in haar boek
bij deze quilt.
Interessant!

Ik ga weer verder, want ik zit in "the flow" van de AWS!
Zeker omdat voor mij het eind in zicht is,
wat de blokken betreft!
 Dan nog "even" alle hoekpunten
voorzien van broderie persé!

Prettige zondag en zet de scheerlijnen maar strak,
zal nodig zijn als we de weersverwachting moeten geloven.

Groetjes Sylvia.




4 opmerkingen:

  1. Vind dat een heel goed idee om sommige blokken te vereenvoudigen--bedankt voor de tip.Hoop zo ook weer 'zin' in de AWS te krijgen,want er zitten mooie blokken tussen.
    Zo op google kijken naar de namen.
    Hier nog weinig te merken van code geel,of was het oranje? Wel wat wind.
    Succes met je 'laatste loodjes' en gezellige zondag.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your work is so wonderful.
    Grit from Germany

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat zijn de blokken mooi! en een 'eigen draai' geven aan een quilt is o zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige blokken heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...