DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

dinsdag 16 juli 2013

Rondje Zeeland.

Nou ja een bescheiden rondje dan, met vorige week ook nog heerlijk zomerweer, daar boften we mee.
Op mijn programma stond o.a. een bezoekje aan  Marcha ( De Quiltster) in Dreischor.


Ze zit op een mooie locatie


en heeft een gezellige winkel.

Hoewel ik in Frankrijk al stof had gekocht als rand voor mijn Variahexen, vond ik die achteraf een beetje somber.
Of het lag aan de verlichting in de winkel waar ik het kocht, weet ik niet, maar ik vond het later nogal donker.




Aangezien (oud)roze wel mooi combineert met grijs, heb ik samen met Marcha, een cerise/roze stofje gekozen, waarvan dan een rand naast de ecru fusion rand komt en dan de grijze, die wordt dan wat minder breed.

Zo lijkt het me wel wat worden, nu voor de foto maar even tegen en op elkaar neergelegd.





Gelijk nog een stukje "gerimpeld zand" gekocht voor bij de achterkant van de strand/zeequilt.

Uiteraard even verder rondgekeken in de gezellige winkel, maar van mezelf MAG ik nu (voorlopig!) alleen maar stof kopen als ik het nodig heb en dus echt geen enkel lappie heb, dat ergens bij past !!

Tevens mocht ik bij Marcha een blik werpen op al 2 gemaakte blokken van de Hampton Ridge BOM die in november a.s. bij haar van start gaat.
Dat wordt (misschien mag ik dat al wel verklappen?!) ook weer een hele mooie, hoor!



Daarna hebben we met recht een rondje gemaakt door Dreischor, het is een ringdorp, huizen in een kring rond de kerk met een diversiteit aan gevels.

Vorige week kwamen we in Middelburg onverwachts op een brocante terecht op het grote plein voor het stadhuis.


Misschien een beetje over de 'top' het ontwerp er van?!
Het was er gezellig met overvolle terrassen!! en buiten het plein gelijk heerlijk rustig met mooie doorkijkjes en panden.

Op de terugweg naar DD-huis hadden we nog aardbeien bij de kwekerij gekocht. Worden gekweekt volgens hangcultuur, dus hoeven de plukkers niet meer op de knietjes!



De volgende dag, voor de thuiskomst van DD met DH en zoontje uit Sicilië, de aardbeien verwerkt op een cheesecake.
Gezellig bijgepraat, taart gegeten en later nog aan de BBQ en iedereen weer veilig op zijn eigen honk.

Gelukkig is het nog steeds zomers, groetjes Sylvia.

3 opmerkingen:

  1. Hi Sylvia, wat een heerlijk verslag heb je geschreven en wat is je rand mooi geworden! Zo te zien hebben jullie heerlijk genoten die dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je Variahexquilt wordt mooi,dat oudroze kleurt er goed bij.
    Wat een grappig zandstofje en heb je je echt kunnen inhouden met stof kopen?
    Mooie winkel-voor mij gelukkig dat het zover weg is!
    succes met het afmaken van je quilt.
    zonnige dagen
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door de extra rand bij de variahex wordt hij idd mooier. Het cerise past er geweldig bij.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...