DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

maandag 22 april 2013

Nieuwe lapjes gewassen....




die hier aan de waslijn hangen te drogen.



Heerlijk dat gewapper in de zon en wind.




Het strijken er van vind ik ook zelfs leuk, niet te droog laten worden, dan strijkt het makkelijker.



Daarna had ik nog iets in mijn wasmand zitten om te strijken, maar dat vind ik al minder leuk om te doen!!!

De nieuwe stofjes zijn voor een quilt voor mijn jongste DD met het verzoek strand en zee motieven te verwerken.

Nou vind ik in het algemeen die strand dessins nog al erg hard blauw van kleur, maar na lang zoeken vond ik de serie Coastal van Makower overzee.
De stof met vogels en zand zijn uit een andere serie.
Op donderdag de bestelling geplaatst en de volgende dinsdagmorgen al in huis, dat is me even snél ! 

Na wat tekenen, rekenen, wegstrepen en gummen dan toch een ontwerp gemaakt, simpel niet op schaal en


in ieder geval voor mij leesbaar !

Het verzoek was een beetje grote blokken en niet teveel "tierelantijnen".
Dus daar kan ik mee aan de slag.

***

Iets heel anders, op de site van Jacqueline  kun je een blok insturen, het blok hoef je niet zelf te maken, maar een foto met een omschrijving waarom je het betreffende blok leuk vindt.

Jacqueline maakt een quilt van al die blokken de zgn. Bloggersquilt 2013.
Zij kiest elke week een ander blok van de ingestuurde blokken en geeft het patroon er bij.

Deze week is mijn blok aan de beurt (klik)

Als je het leuk vindt kun je de bloggersquilt ook maken, ik vind hem héél leuk worden, maar helaas ben ik al met zoveel dingen tegelijk bezig, dus nu maar even niet.

Groetjes Sylvia.


4 opmerkingen:

  1. Ik loop wat achter met de bloggersquilt, maar je patroontje is al uit geprint..
    Ik ben benieuwd naar je quilt! Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie stoffen, leuk dat je deze zo gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn mooie stoffen, ik wens je veel plezier met het maken van een stoere mannenquilt.
    Hartelijk dank voor het inzenden van een blok voor de bloggersquilt, ik heb je blok met veel plezier gemaakt, donderdag staat het op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook even bij jou zitten neuzen en wat een leuk blog heb jij ook.
    En wat netjes om alles eerst te wassen en te strijken, ben ik veel te lui voor *U*.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...