DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

zondag 14 april 2013

De hoes voor de zwarte Singer.

De hoes begint al een beetje vorm te krijgen.

Er bestaat geen passend patroon voor de uit de kluiten gewassen zwarte Singer, dus moet hij zelf als model/paspop fungeren.



Zoals hier is te zien "steekt" er aan de linkerkant van de machine veel meer uit,






 dan rechts.(die foto is even de "mist" ingegaan !)
Ga niet weer opnieuw beginnen!


Sylvia`s Quilts

Dus wordt het een hoes met een soort "klokrokje" aan de linkerkant, hier liggend gefotografeerd.

Nu heb ik de bovenkant er ingespeld, zoals ik denk dat de maat moet zijn, dus die kan ik gaan dubbelen en een opening voor het handvat er in maken.

Vervolgens de onderkant met een bandje afwerken en de binnenkant ook. 

De binnenkant krijgt dan, ik weet niet hoe dat heet voor naad, maar zo ongeveer, moet nog even bedenken welke kleur band het leukste staat.
Misschien, als ik nog genoeg stof heb maak ik een biasbandje van dezelfde stof, lijkt me toch mooier staan.

In plaats van dat ik nu in de tuin aan het rommelen ben, want het zou toch zulk mooi weer worden, zit ik toch weer achter de computer.

Het is niet koud maar vanmorgen eerst regen en nog steeds bewolkt.
Hoewel het wordt lichter buiten en er zit (eindelijk) beweging in de natuur.

Prettige dag verder, groetjes Sylvia.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie hoes is het geworden mooie bijpassende stof heb je gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke hoes! Het past er echt bij. Ook een mooie Singer!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...