DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

woensdag 10 april 2013

Alles in de zak.......

Nee, ik heb niet al mijn UFO`s in een zak gekwakt en dat ik ze nooit meer wil zien!
Ze moeten toch nog een keertje af.

Ik heb vandaag voor het avondeten een (blote) kip, d.w.z. in dit geval van zijn vel ontdaan, in een zak in de oven klaargemaakt.
Op zich geen wereldnieuws, maar misschien een tip voor een makkelijk dagje met weinig afwas, hoewel we daar wel een Truus voor hebben.

De kip heb ik dus van zijn vel ontdaan, waarom ?
Wij houden niet zo van het vet van dat kippenvel.

Verder heb ik rauwe geschilde aardappelen, paar wortels in stukken, stukjes rode paprika, paar stukjes courgette, rode ui in grove stukken, 2 tenen knoflook, takje roosmarijn, Italiaanse kruiden en natuurlijk peper en grof zeezout op de kip gedaan. 

De kip heb ik in stukken gehakt, wel een heftig hak en breekgedoe, maar ja, daarna goed de handen met zeep wassen en het leed is weer geleden.

Vervolgens alles in de zak verdelen, een beetje water en  voor de smaak een eetlepel zonnebloemolie met kokos en kerriesmaak er bij gooien, de zak goed dicht binden en een puntje er af knippen.

Op 180 gr in de oven gedurende plm. anderhalf uur en voilà



ziet er toch lekker uit en dat is het ook, vinden wij!!

Gewoon de braadslee op tafel zetten en van elk wat wils eruit prikken, er kan ook nog een frisse salade  en een glaasje wijn bij.

Morgen eten we de rest van de kip koud op bij.......ja, dat zien we dan wel weer.
Kan ik nog een nachtje over slapen!!!

Groetjes Sylvia.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...