DAARGINDS, de groene heuvels

Neem ook een kijkje op mijn andere blog,

http://daarginds-in-de-groene-heuvels.blogspot.nl/

over onze kennismaking met Frankrijk, daarna onze zoektocht naar een leuk stekkie....!
Waar? Daarginds.................

vrijdag 12 februari 2010

Ons favoriete kippenstoofpotje!


Aangezien ik heel de week geen tijd gehad heb om ook maar één steek uit te voeren, kan ik ook geen vorderingen op quiltgebied laten zien.
Vandaar dat ik net dacht; ik geef het recept maar even van ons kippenstoofpotje, lekker makkelijk te maken en smakelijk om te eten.
Eigenlijk kunnen er allerlei soorten groenten in, ik had vandaag rode ui, rode en groene paprika, sperziebonen, plakjes wortel, plakjes courgette, gesneden prei en wat broccoliroosjes.
Dit alles in de wok even wokken, de kipfilet even apart in wat olie aanbraden . Ik gebruikte vandaag de olie met ginger en lemongrass smaak, lekker fris. Vervolgens alles bij elkaar doen, een blikje tomatenblokjes erbij, beetje aanvullen met water en een bouillonblokje, klein scheutje ketjap manis en tevens een klein scheutje witte balsamicoazijn en dan lekker laten prutten.
Op smaak afmaken met zout, peper en chili uit de molen en serveren met rijst.
Ik vind dit een gerecht wat zowel 's zomers als 's winters lekker smaakt.
's Zomers een frisse salade erbij en bv. met veel mensen aan tafel een grote (stoof) pot maken.
In mijn moestuin in Frankrijk moesten mijn zelfgekweekte tomaten er ook aan geloven om mee te mogen stoven. Daar kweekte ik altijd verschillende soorten, lekkere om te stoven en weer andere voor salades met klinkende namen als Marmande en Coeur de Boeuf, die ook echt de vorm van een hart krijgen, je snapt niet dat het zo kan groeien.
Voor de snacktrek had ik cocktailtomaatjes in rood en geel. Zelfs een keer bijna bruin gekleurde tomaten laten groeien, maar die zien er toch niet zo zonnig en aantrekkelijk uit.
In dit blogje komen nu heel wat kleuren langs, nu maar hopen dat er binnenkort buiten ook eens wat meer kleur te zien zal zijn.
Prettig weekend, gr.Sylvia.

1 opmerking:

  1. Ik ben ook weer in bloggersland hoor.
    Wat ziet dat stoofpotje er lekker uit krijg zin in een hapje mmmmmuuummmmmm

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en wie weet tot een volgende keer.
Groetjes Sylvia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...